10 may 2011

Que diu ARGENTCAT sobre Promoció econòmica singular i eficaç

4.- En un món globalitzat com l’actual, els territoris i municipis només poden competir des de la singularitat. A Argentona li cal un producte turístic local diferenciat i ben gestionat, que englobi les potencialitats locals lligades a l’entorn paisatgístic i arquitectònic, a la cultura i a la pròpia història. I només ho podem fer mitjançant la col•laboració publicoprivada.
5.- El model comercial d’Argentona s’ha d’articular a través d’una pluralitat d’oferta comercial que garanteixi el dret a una compra de proximitat variada, còmoda i amb preus competitius i que incorpori una oferta singular suficientment atractiva per captar compradors de fora. El motor d’aquest model és el binomi mercat municipal i gran supermercat localitzat en el nucli urbà i que afavoreixi l’eix Plaça de Vendre - Velcro.

6.- Cal desenvolupar un Pla de mobilitat i aparcament. Entre d’altres qüestions, s’ha de facilitar l’accés al centre canviant el sentit d’alguns carrers i millorant la senyalització de les zones d’aparcament. Ha d’haver una gestió de les places d’aparcament perquè funcionin realment com a places de rotació.

7.- S’ha de planificar el model comercial en el veïnat de Sant Miquel del Cros. El projecte del nou ARE ha d’incloure la possibilitat de desenvolupar un supermercat mitjà (400 m2) que actuï com a motor per a la resta de serveis comercials del barri.

8.- Cal engegar polítiques actives de captació d’empreses perquè instal•lin la seva activitat a Argentona. Hem de fomentar els canvis urbanístics necessaris, a les zones industrials actuals, per adequar-les a les necessitats reals de les empreses.

9.- Vetllarem per la formació i la inserció laboral de les persones desocupades, amb especial atenció als col•lectius amb risc d’exclusió social, i també d’aquells que tenen una integració més difícil al mercat laboral: joves, dones i majors de 45 anys. Caldrà potenciar l’actual borsa de treball del SEMPRE.